Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Kayseri

Valilikler

T.C. İncesu Kaymakamlığı
T.C. İncesu Kaymakamlığı
T.C. İncesu Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam İmza Yetkileri Yönergesi Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Mevzuat Görev Yapmış Kaymakamlar Tarihçe
  • İNCESU
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Gözetim Komisyonu Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Formu Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Tarihçe
  • İNCESU
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Formu
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
      • Kurumların Kamu Hizmet Standartları
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Tarım Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülük
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

İlçe Tapu Müdürlüğü

12.04.2023
    TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KAYSERİ XI. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ İNCESU TAPU MÜDÜRLÜĞÜ  HİZMET STANDARTLARI
Sıra No     Vatandaşa  Sunulan  Hizmetin  Adı     BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER BAŞVURU SÜRESİ                  TAMAMLANMA SÜRESİ
1 Taşınmaz Sorgulaması, Kayıt ve Belge Örneği istemi 1- İlgilisinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi, kamu kurumlarına ait resmi yazı.   Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 30 Dk.     (**)
2
Satış
   Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1-Taşınmaz sahibi ile alıcısının veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
2- İcra Müdürlüğünün satış müzekkeresi (cebri icra yolu ile satılmış ise). 
3- Mahkeme müzekkeresi (ortaklığın giderilmesi davası yolu ile satılmış ise). 
4- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası. 
3 İpotek    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Kamu kurum ve kuruluşları (Ordu Yardımlaşma Kurumu dahil), bankalar, Esnaf ve Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatiflerince açılacak tüm kredilere karşılık teminat gösterilen gayrimenkullerin ipotek işlemleri, tarafların istemi halinde resmi senet tanzim edilmeksizin alacaklı ile borçlu ve varsa kefilleri arasında yapılan kredi veya borç sözleşmeleri. 
2- Taşınmaz sahibi ile lehtarın veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belges.i  
3- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası. 
 
4 Terkin işlemleri (ipotek) 1- Kamu tüzel kişileri,bankalar ve finans kurumları lehine tesis edilmiş ipotekler o banka veya finans kurumunun terkin için yazdığı yazı ve temsil belgesi.   Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 30 Dk.     (**)
2- Diğerlerinde lehtara ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi. 
5 Mirasın İntikali    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Taşınmaz mal sahibi murisi ait Sulh Hukuk Mahkemesinden alınmış mirasçılık belgesi. 
2- İlgili vergi dairesinden alınmış veraset ve intikal vergisinin ödendiğini gösterir belge (İntikal esnasında ibraz edilmemiş ise devir ve temlik gerektirir herhangi bir akitle birlikte ve  üzerinde herhangi bir ayni hak tesisinde ibraz edilmek zorundadır). 
3- Mirasçıların veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.  
4- Bina vasıflı taşınmazlarda zorunlu deprem sigortası. 
 
6 Kat irtifakı Tesisi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Yetkili makamca onaylı mimari proje. 
2- Noterce düzenlenmiş liste.  
3- Tüm maliklerce imzalanmış yönetim planı.
4- Taşınmaz sahiplerinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.  
7 Cins Tashihi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Kadastro Müdürlüğünce düzenlenmiş tescil bildirimi.  
2- Yapısız iken yapılı hale gelen taşınmaz malların cins değişikliği işlemlerinde, yapı kullanma izin belgesi veya yapı kullanma izni verileceği nedenle cinsinin tashih edilmesine dair Belediye/Valilik yazısı. Tarımsal değişikliklerde Tarım Müdürlüğünce düzenlenmiş rapor ve yazı. Köylerde köy nüfusuna kayıtlı ve köyde sürekli ikamet edenlerin konut hayvancılık ve tarımsal amaçlı yapacakları yapılar için muhtarlıktan alınan izin belgesi.  
3- Yapısız halden yapılı hale gelmelerde ilgili vergi dairesinden 492 sayılı harçlar kanununun 4 sayılı tarifesinin 13/a maddesine göre harcın tahsil edildiğine dair belge.  
4- Diğer tashihlerde emlak vergisine esas değeri gösterir ilgili belediyeden alınmış belge.    
5 -Taşınmaz malın sahibine ait veya yetkili temsilcisinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi. 
6- Yapısız halden yapılı hale gelmelerde zorunlu deprem sigortası. 
 
8 Kamulaştırma    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Onaylı kamu yararı kararı.
2-  İdarenin kamulaştırmaya ilişkin yazıları.
3- Kısmi kamulaştırmalarda Kadastro Müdürlüğü'nce düzenleşmiş tescil bildirimi.
4- Yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi. 
 
9 Düzeltme    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1-Kadastroda bilirkişi beyanına göre senetsizden yapılan tespitlerde yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgili muhtarlıktan alınmış fotoğraflı ilmühaber. 
2- Varsa düzeltme nedenini gösterir belgenin aslı veya onaylı örneği.
3- Yüzölçümü düzeltmelerinde Kadastro Müdürlüğünce düzenlenmiş tescil bildirimi ve tapu sicil müdürlüğüne hitaben yazılmış yazı.
4- Taşınmaz malın sahibine ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.  
5- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
  
10 Ayırma (İfraz)    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Serbest mühendislerce düzenlenmiş ve uygunluğu kadastro müdürlüğünce kontrol edilerek onaylanmış ve bir üst yazıya bağlanmış üç takım dosya içinde değişiklik beyannamesi, kontrol raporu ve eki belgeler.
2- Taşınmazın bulunduğu yere göre Belediye Encümeni veya İl İdare Kurulunun olumlu kararı.  
3- Ayrılması istenen taşınmaz malın sahibine ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
4- Gerçek kişilerde fotoğraf 5- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
5- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
11 Kooperatiflerde Ferdileşme    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 4 Saat  (****)

1- Kooperatif temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi. 

2- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası. 
3- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.  
 
12 Kat İrtifakından Kat Mülkiyetine Geçiş 1- Kat mülkiyetine çevrilmek için yetkili kurumdan verilen yapı kullanma belgesi ve kat maliklerinden birinin talebi.    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
2-Taşınmaz malın vasfının bina olarak değiştirilmesi.     
13 Elbirliği Halindeki Mülkiyetin Paylı Mülkiyete Dönüştürülmesi 1- Tapu sicilinde kayıtlı taşınmazın malikinin ölümü halinde, miras hakkının mahkemeden alınmış veraset belgesinde belirtilen hisseleri oranında mirasçılar adına Medeni Kanunun hükümlerine göre tescili işleminde mirasçıların adlarına tescil işlemidir.   Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 4 Saat     (**)
14 Birleştirme (Tevhit)    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 4 Saat  (***)
1- Kadastro müdürlüğünce üst yazıya bağlanmış üç takım birleştirme dosyası,tescil bildirimi ve kontrol raporu.  
2- Taşınmazın bulunduğu yere göre belediye encümeni veya il idare kurulu kararı. 
3-Birleştirilmesi istenen taşınmaz mallarının sahiplerine ait veya yetkili temsilcisinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi. 
4- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası. 
 
15 Şerhler Sütununda Belirtme Tapu Sicil Tüzüğü  Md.: 54, 55,56,57 de belirtilen belgeler.  Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
16 Kat Mülkiyeti Tesisi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Yetkili makamca onaylı mimari proje.
2- Noterce düzenlenmiş liste.
3- Tüm maliklerce imzalanmış yönetim planı.
4-Yetkili makamca verilen yapı kullanma izni.
5- Taşınmaz sahiplerinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
6- Zorunlu deprem sigortası  (Kat irtifakı kurulu taşınmazlarda 1,2,3 sıradaki belgeler istenilmez, bağımsız bölüm maliklerinden birinin talebi yeterlidir. 634 sayılı K.M.K. Md.:14),
 
17 Beyanlar Sütununda Belirtme Tapu Sicil Tüzüğü  Md.: 60, 61, 62, 63, 64 de belirtilen belgeler.  Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
18 Tahsis İşlemleri  1- İlgili kurumun resmi yazısı ve varsa tahsis cetveli,   Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
2- Gerçek kişilerde lehtarın kimlik bilgilerini gösterir bilgi veya belge.
19 Trampa    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat  (***)
1-Taşınmaz sahiplerinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
2- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
3- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.  
 
20 Taksim (Paylaşma)    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (***)
1- Varsa noterden düzenlenmiş veya el yazılı sözleşme (Mirasın taksiminde).
2- Hissedarların veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi  (Mirasın taksiminde; Noterde düzenlenmiş veya el yazılı sözleşmedeki imzaların noterde onaylanması halinde sadece adına tescil edilecek iştirakçinin talebi yeterlidir).
3- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
4- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
   
21 Aile Konut Şerhi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat    
1- Konutun aile konutu olduğunu kanıtlayan muhtarlıktan ve varsa apartman yönetiminden alınmış belge.
2 -  Vukuatlı nüfus kayıt örneği veya evlilik cüzdanı.
3- Gereken hallerde taşınmaz malın şerhi talep edilen taşınmaz mal ile aynı olduğunun kadastro müdürlüğünce veya muhtarlıkça tespit edilmesi.
4- İstemde bulunanın nüfus cüzdanı veya pasaportu.
 
22 Bağış    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Bağışlayan ve bağışlananın veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi,
2- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası, 
3- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
23 Ölünceye Kadar Bakma Akdi Sözleşmesi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 4 Saat     (**)
1- Sulh Hukuk Hakimliği veya Noterde düzenlenmiş ise tescili içerir sözleşme, 
2- Taşınmaz sahiplerinin ve bakım borçlusunun veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi , 
3- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası , 
4- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
  
    1- Kira sözleşmesi,    
2- Noterde düzenlenmiş sözleşmeye istinaden şerh yetkisine sahip lehtarın diğer hallerde malikin veya temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu, temsil belgesi,
25 Kat İrtifakının Sona Ermesi     Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Kat irtifakının terkini için tüm maliklerin talebi,   
2-  Kat malikinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi,  
 
26 İntifa Hakkı Tesisi     Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Taşınmaz malın sahiplerinin ve intifa hakkı lehtarının veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi,  
2- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası,
3- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
27 Kat Karşılığı İnşaat Sözleşmesi ve Satış Vaadi Sözleşmesinin Şerhi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Noterde düzenlenmiş sözleşme, 
2- Taşınmaz malın sahibine veya lehtara ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi, 
3 - İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
   
28 İrtifak Hakkı    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Taşınmazın bulunduğu yere göre belediye encümeni veya il idare kurulu kararı,
2- Kadastro Müdürlüğünce düzenlenmiş tescil bildirimi, 
3- Taşınmaz malın sahibine ve lehtara ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi  4- Gerçek kişilerde fotoğraf ,
5- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası, 
6- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
29 Kat Karşılığı Temlik    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Noterden düzenlenmiş sözleşme, 
2- Taşınmaz sahibi ve sözleşme gereği devralanın veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi , 
3- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
30 Geçit Hakkı Tesisi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Belediye veya il encümen kararı, 
2- Kadastro Müdürlüğünce düzenlenmiş tescil bildirimi, 
3- Taşınmaz sahibi ile lehtarın veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi , 
4- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası 
5- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
31 Vasiyetnamenin Tenfizi İşlemi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Mahkemeden alınmış tenfiz kararı ve tescile yönelik yazı.
2- Vasiyetnamenin onaylı bir örneği.
3 - Lehtara ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
4- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
5 - İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
32 Kat Mülkiyetinin Sona Ermesi    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Ana yapının yok olması veya harap olması halinde yetkili merci tarafından belgelenmesi (Deprem veya heyelan gibi doğal afet vs.) 
2- Harap ve yok olması halinde kat maliklerden birinin diğer hallerde tüm kat maliklerinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
 
33 Eklentinin Yazımı (Teferruat)    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Elenti listesi.
2- Taşınmaz sahibine ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
 
       
1- Kat maliklerinin beşte dördü tarafından imzalanmış yönetim planı, 
2- Yöneticinin  nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
 
35 Üst Hakkı Tesisi (İnşaat Hakkı)    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Taşınmazın bulunduğu yere göre belediye encümeni veya il idare kurulu kararı.
2- Taşınmaz sahibi ile lehtarın veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
3- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
4- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
5 - Kadastro Müdürlüğünce düzenlenmiş tescil bildirimi.
 
36 Ticaret Şirketlerine Ayni Sermaye Konulması Suretiyle Tescil    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Ticaret mahkemesince tayin olunan değeri gösterir karar (Bilirkişi raporu).
2-  Ticaret sicil memurluğundan alınmış temsil  belgesinde taşınmazın ayni sermaye olarak tescil edildiğinin belirtilmesi, 
3- Ayni sermaye olarak adına tescil edilecek ticaret şirketinin yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi,
4- Ticaret sicil memurluğundan alınmış temsil belgesinde ayni sermayenin tescil edildiği belirtilmemiş ise taşınmaz sahibinin  veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi,  
5- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
6 - İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
37 Finansal Kiralama (Leasing) sözleşmesi belirmesi  1- Noterde düzenlenmiş sözleşme,   Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
2- Lehtara ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
38 Kat Mülkiyeti Kurulu Taşınmazlarda Kat İlavesi     Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
1- Değişikliği gösterir yetkili makamca onaylı  mimari proje, 
2- Arsa payları değişikliklerini de kapsayan Noterden düzenlenmiş liste, 
3- Tüm kat maliklerinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
 
39 Devre Mülk Hakkı Tesisi 1- Devre Mülk Sözleşmesi.    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (****)
2- Taşınmaz malın sahiplerinin veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi.
3- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.  
40 Ortaklaşa Kullanılan Yerlerin Tescili    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 8 Saat  (***)
1- Taşınmaz sahibi ile lehtarın veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi, 
2- Bina vasıflı taşınmazlarda  zorunlu deprem sigortası.
3- İlgili Belediyeden alınmış emlak vergisi değerini belirtir belge.
 
41 Vakfa Özgülenen Malların Tescili    Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
1- Vakfın tesciline dair kesinleşmiş mahkeme kararı, 
2-  Taşınmaz malın vakıf adına tesciline dair mahkemenin bildirimi. 
 
42 Sözleşmeden Doğan; Şufa (Ön Alım), İştifa (Alım), Vefa (Geri Alım) Hakkı Şerhi 1- Noterden düzenlenmiş sözleşme,   Başvuru: 15 Dk. (  *)            İşlem: 2 Saat     (**)
2- Şerh yetkisine sahip lehtar veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi. 
   
(*) Evrakların eksiksiz teslimi, incelenmesini takiben kendinden önce başvuru olması halinde randevu verilmesi için geçen zaman.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           (**) Bir taşınmaza ait işlemin; randevu saati itibariyle hazırlanmaya başlanmasından itibaren geçen zaman.
                                                                                                                                                                                                                                                                      (***) İki taşınmaza ait işlemin randevu saati itibariyle hazırlanmaya başlanmasından itibaren geçen zaman.
                                                                                                                                                                                                                                                                            (****) Toplu yapı haricindeki binalara ait işlemin randevu saati itibariyle hazırlanmaya başlanmasından itibaren geçen zaman.
 
    Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanamaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine  ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
         
İlk Müracaat Yeri           :  ………………………Tapu Sicil Müdürü                                                  İsim                               :                                                                                                    Unvan                           :                                                                                                 Adres                            :                                                                                                         Tel.                               :                                                                                                       Faks                             :                                                                                                     e-Posta                         : İkinci Müracaat Yeri    :  ………  Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü                                                                      İsim                             :                                                                            Unvan                         :                                                                                       Adres                          :                                                                                 Tel.                             :                                                                                       Faks                           :                                                                                                 e-Posta                      :
SIRA NO VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER   HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ                   (EN GEÇ SÜRE)  
1 Aplikasyon işlemi 1. Harita (plan) örneği istenen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği    
2. Taşınmaz mal malikinin kimliği ya da vekilinin vekaletname örneği ve kimliği.    
3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği. 2  İŞ GÜNÜ  
4. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki belgesi ile kimliği. (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
5. Taşınmaz malın sahibi ölmüş ise talepte bulunanların mirasçı olduklarını gösterir veraset belgesi ve kimliği.     
2 Cins Değişikliği işlemleri  1. Cins değişikliği istenen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği    
2. Yapısız iken yapılı hale gelen taşınmaz malların cins değişikliği işlemlerinde (kat mülkiyetine geçişlerde), yapı kullanma izni belgesi, veya  yapılı bina inşaatı bitirilmiş ve  ruhsat alma aşamasına gelmiş ise Yapı kullanma izin belgesine  esas  olmak üzere ilgili Belediye veya Bayındırlık İl Müdürlüğünün yazılı talebi    
3. Taşınmaz malın tapuda kayıtlı maliki veya hissedarlarının kimliği ya da vekillerinin vekaletname örneği ve kimliği (vekaletnamede işin yapılması için yetki verildiği açıkça belirtilmiş olmalıdır). 2  İŞ GÜNÜ  
4. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayyım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği. (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
5. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki belgesi ile kimliği,    
6. Taşınmaz malın maliki ölmüş ise talepte bulunan mirasçıların ilgili tapu sicil müdürlüğünden kendi adlarına intikal işlemini yaptırmış olmaları gerekir.    
3 Plan Örneği verilmesi işlemi 1. Harita (plan) örneği istenen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği 2 SAAT  
2. Taşınmaz mal malikinin kimliği ya da vekilinin vekaletname örneği ve kimliği.  
3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği.  
4. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki belgesi ile kimliği.  
5. Taşınmaz malın sahibi ölmüş ise talepte bulunanların mirasçı olduklarını gösterir veraset belgesi ve kimliği.   
4 Parselin Yerinde Gösterilmesi işlemi 1. Harita (plan) örneği istenen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği    
2. Taşınmaz mal malikinin kimliği ya da vekilinin vekaletname örneği ve kimliği.    
3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği. 1 İŞ GÜNÜ  
4. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki belgesi ile kimliği. (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
5. Taşınmaz malın sahibi ölmüş ise talepte bulunanların mirasçı olduklarını gösterir veraset belgesi ve kimliği.     
5 Birleştirme (tevhit) işlemi   2  İŞ GÜNÜ  
1. Birleştirme işlemi istenen taşınmaz malların tapu senetler veya tapu kayıt örnekleri.  
   
2. Birleştirme işlemi istenen taşınmaz malların maliklerinin kimliği ya da vekillerinin vekaletname örneği ve kimliği (vekaletnamede işin yapılması için yetki verildiği açıkça belirtilmiş olmalıdır.)  
3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayyım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği.  
   
4. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki belgesi ile kimliği.  
   
5. Taşınmaz malın maliki ölmüş ise talepte bulunan mirasçıların ilgili tapu sicil müdürlüğünden kendi adlarına intikal işlemini yaptırmış olmaları gerekir.  
6. Birleştirme haritasının yapılabilmesi için taşınmaz malların birbirine hem sınır olması zorunludur. Birleştirme işleminde birleştirilecek taşınmaz malların aynı şahıslara ait olması gerekir. imar parsellerinde aynı malike ait olması zorunlu değildir.  
   
6 3194 Sayılı İmar Kanununun 15 ve 18. Maddesine Göre Yapılan Parselasyon Haritaları Kontrol İşlemleri   100 imar parseli için 5  İŞ GÜNÜ, fazlası 10 iş günü  
1. Taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kaydı örneği.  
2. Taşınmaz malın bulunduğu yere göre Belediye Encümeni veya İl İdare Kurulunun olumlu kararı ve bu kararla ilgili belgelerin tasdikli örneği,  
3. Yüklenici serbest çalışan harita ve kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi veya işin yapımına yetki veren vekaletname örneği,  
4. Serbest çalışan harita ve kadastro mühendisi sorumluluğunda yapılan işler için Harita ve Kadastro Mühendisleri Odasının mesleki denetiminin yapılmış olması (denetim sırasında işin yapım bedeli belirlenmelidir),  
5. Kadastro Müdürlüklerinden alınan ve işin yapımında kullanılan belgelerin tahsilat makbuzu örneği,  
6. Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait mevzuatta yer alan teknik belgeler.  
7. Sınırlandırma haritası (gerektiğinde)  
8. Röleve ölçü krokileri,  
9. Parsel köşe noktalarının koordinat özet çizelgeleri,  
10. Yüzölçümü hesapları,  
11. Parselasyon haritası (şeffaf, yeni pafta açılması halinde pafta nitelikli altlıkta iki nüsha)  
12. Parselasyon haritasının üç adet ozalit kopyası, (Kadastro görmeyen yerlerde iki adet)  
13. İşin yapım aşamalarını ve karşılaşılan durumlar ile çözümlerini anlatan teknik rapor,   
   
7 Kadastral Harita ve Teknik Belge Örneklerinin Verilmesi İşlemi 1.Teknik belge istenilen taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kaydı örneği, 2 SAAT  
2.Teknik belge istenilen taşınmaz mal malikinin kimliği veya temsilcisinin vekaletname örneği ve kimliği (Bir taşınmazın birden fazla malik veya mirasçısı bulunuyorsa herhangi birinin başvurusu yeterlidir.)  
3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği.  
4. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, yetki belgesi ile kimliği.  
5. Taşınmaz malın sahibi ölmüş ise talepte bulunanların mirasçı olduklarını gösterir veraset belgesi ve kimliği.  
6.Teknik belge talebi Yüklenici serbest çalışan harita ve kadastro mühendisi tarafından yapılıyor ise Yüklenici serbest çalışan harita ve kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi veya iş yapımına yetki veren vekaletname örneği  
8 Kadastro Yönünden İrtifak Hakkı Tesisi İşlemi      
1. İrtifak hakkı tesis edilecek taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kayıt örneği.    
     
2. İrtifak hakkı tesisini isteyen taşınmaz malların maliklerinin kimliği ya da vekillerinin vekaletname örneği ve kimliği (vekaletnamede işin yapılması için yetki verildiği açıkça belirtilmiş olmalıdır.)    
     
3. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayyım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise vukuatlı nüfus kaydı örneği ve kimliği. 2 İŞ GÜNÜ  
     
4. Talep sahibi şirket, vakfı dernek veya kooperatif temsilcisi ise yetki belgesi ile kimliği. (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
     
5. Taşınmaz malın maliki ölmüş ise talepte bulunan miracıların ilgili tapu sicil müdürlüğünden kendi adlarına intikal işlemini yaptırmış olmaları gerekir.    
     
6. İrtifak hakkı geçiş güzergahının ilgililerince zeminde işaretlenmiş olması veya proje üzerinde belirtilmesi gerekir.    
     
9 Ayırma Haritaları (İfraz) Kontrol İşlemi 1. Taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kaydı örneği.    
2. Taşınmaz malın bulunduğu yere göre Belediye Encümeni veya İl İdare Kurulunun olumlu kararı ve bu kararla ilgili belgelerin tasdikli örneği,    
3. Yüklenici serbest çalışan harita ve kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi veya işin yapımına yetki veren vekaletname örneği, 2 İŞ GÜNÜ  
4. Serbest çalışan harita ve kadastro mühendisi sorumluluğunda yapılan işler için Harita ve Kadastro Mühendisleri Odasının mesleki denetiminin yapılmış olması (denetim sırasında işin yapım bedeli belirlenmelidir), (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
5. Kadastro Müdürlüklerinden alınan ve işin yapımında kullanılan belgelerin tahsilat makbuzu örneği,    
6. Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait mevzuatta yer alan teknik belgeler.    
7. Sınırlandırma haritası (gerektiğinde)    
8. Röleve ölçü krokileri,    
9. Parsel köşe noktalarının koordinat özet çizelgeleri,    
10. Yüzölçümü hesapları,    
11. Ayırma haritası (şeffaf, yeni pafta açılması halinde pafta nitelikli altlıkta iki nüsha)    
12. Ayırma haritasının üç adet ozalit kopyası, (Kadastro görmeyen yerlerde iki adet)    
13. İşin yapım aşamalarını ve karşılaşılan durumlar ile    
çözümlerini anlatan teknik rapor,     
10 Tescil harici kalmış kamuya ait taşınmazların idari yoldan tescil kontrolü   Parsel adedi kadar İŞ GÜNÜ(En fazla 10 Gün)  
1-Maliye kuruluşunun veya Hazine adına tescil talebinde bulunmaya yetkili kuruluşların talep yazısı. Bu yazıda;  
   a)Mahalli orman kuruluşu ile gerekli resmi yazışmanın yapılarak Orman sayılan veya 6831 Sayılı Kanunun 2 nci maddesi uyarınca orman sınırları dışına çıkartılan yerlerden olmadığının anlaşıldığı,  
   b)Tarım müdürlükleri ile gerekli resmi yazışmanın yapılarak 3402 sayılı Kanunun 16/B maddesinde sayılan mera, yaylak, kışlak, çayır ve harman yeri gibi kamu orta malı taşınmazlardan olmadığının anlaşıldığı,  
   c)D.S.İ. mahalli kuruluşu ve ilgili belediyesi ile gerekli resmi yazışmanın yapılarak  tescili istenen taşınmazın bulunduğu sahada, içme suyu temin edilen göl ve baraj varsa, bunların su toplama havzası olarak belirlenen sahanın dışında kaldığı ve su arkı olarak tespit dışı bırakılmışsa, bu özelliğini kaybettiğinden kapanmış olduğunun ve Hazine adına tescilinde sakınca bulunmadığının anlaşıldığı,  
   d)Tescili istenen taşınmaz mal, deniz, göl ve nehir gibi umuma ait sulara mücavir ise Bayındırlık ve İskan İl Müdürlüğü ile gerekli resmi yazışmanın yapılarak kıyı kenar çizgisi dışında (kara yönünde) kaldığının anlaşıldığı,  
   e)Tescili istenen yer; Tarım Reformu Uygulama Alanı veya Bölgesi ilan edilen saha içinde ise Tarım Reformu Bölge Müdürlüğü veya Tarım Reformu Genel Müdürlüğü ile gerekli resmi yazışmanın yapılarak Hazine adına tescilinde sakınca bulunmadığının anlaşıldığı,  
   f)Kapanmış Devlet karayolunun Hazine adına tescili taleplerinde, ilgili Karayolları Bölge Müdürlüğü veya Karayolları Genel Müdürlüğü ile gerekli resmi yazışmanın yapılarak muvafakat edildiğinin anlaşıldığı,  
   g)Maliye kuruluşunca veya Hazine adına tescil talebinde bulunmaya yetkili kuruluşlarca taşınmazın mahallinde köy/mahalle muhtarı ve bitişik taşınmaz maliklerinin katılımıyla, tescili istenen taşınmaza yönelik gerçek ve tüzel kişilerce sınır ve mülkiyet yönüyle yargıya intikal ettirilmiş ve halen  devam eden  bir  dava  bulunmadığı hususlarını da içeren bir tutanak düzenlendiği,hususları belirtilmelidir.  
       
2- Röleve ölçü krokisi.  
3- Parsel köşe noktalarının koordinat özet çizelgeleri,  
4- Yüzölçümü hesapları,  
   
5-Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait mevzuatta yer  
 alan teknik belgeler.  
   
   
11 Yola Terk Haritaları Kontrol İşlemi      
1-Yola terk işlemine konu olan taşınmaz malın tapu senedi ya da tapu kaydı örneği,    
2. Taşınmaz malın bulunduğu yere göre Belediye Encümeni veya İl İdare Kurulunun olumlu kararı.    
3. Yüklenici serbest çalışan harita ve kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi veya işin yapımına yetki veren vekaletname örneği,    
4. Serbest çalışan harita ve kadastro mühendisinin sorumluluğunda yapılan işler için Harita Kadastro Mühendisleri Odasının mesleki denetiminin yapılmış olması,    
5. Kadastro Müdürlüğünden alınan ve işin yapımında kullanılan belgelerin tahsilat makbuzu örneği, 2 İŞ GÜNÜ  
6. Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait mevzuatta yer alan teknik belgeler. (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
7. Röleve ölçü krokileri,    
8. Parasal köşe noktalarının koordinat özet çizelgeleri,    
9. Yüzölçümü hesapları,    
10. Yola terk haritası (şeffaf, ancak pafta açılması halinde pafta nitelikli altlıkta iki nüsha)    
11. Yola terk haritasının üç adet ozalit kopyası (Kadastro görmeyen yerlerde iki adet) .    
12. İşin yapım aşamalarını ve karşılaşılan durumlar ile çözümlerini anlatan teknik rapor,                
13. Fihrist .    
     
12 Yoldan İhdas Haritaları Kontrol İşlemi      
1. Belediye Başkanlığı veya Köy Tüzük Kişiliğinin yoldan ihdas işleminin kontrol ve tescilini talep eden yazısı.    
2. İhdasa ilişkin Belediye Encümeni ya da İl İdare Kurulu kararı ve bu kararla ilgili belgelerin tasdikli örneği.     
     
3. Yüklenici serbest çalışan harita kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi örneği.  2 İŞ GÜNÜ  
     
4. Kadastro Müdürlüğünden alınan ve işin yapımında kullanılan belgelerin tahsilat makbuzu örneği.    
     
5. Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait mevzuatta yer alan teknik belgeler. (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
     
6. Röleve ölçü krokileri (komşu parselleri de kapsayacak şekilde düzenlenecek),    
     
7. Parsel köşe noktalarının koordinat özet çizelgeleri,     
     
8. Yüzölçümü hesapları,     
     
9. Yoldan ihdas haritası, (şeffaf, yeni pafta açılması halinde pafta nitelikli altlıkta iki nüsha)    
     
10. Yoldan ihdas haritasının üç adet ozalit kopyası (Kadastro görmeyen yerlerde iki adet)    
11. İşin yapım aşamalarını ve karşılaşılan durumlar ile çözümlerini anlatan teknik rapor,    
     
12. Fihrist.    
13 Kamulaştırma Haritaları kontrol işlemi   Kamulaştırmaya tabi her 10 parsel için 1  İŞ GÜNÜ(En fazla 1 Ay)  
1.Kamulaştırmayı yapan ilgili idarenin yazılı talebi,  
2.Kamulaştırma kararı (İmar Kanunu hükümlerine göre Belediye Encümeni veya İl İdare kurulu kararına gerek yoktur),  
3.Yüklenici serbest çalışan harita ve kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi,  
4.Kadastro Müdürlüğünden alınan ve işin yapımında kullanılan belgelerin tahsilat makbuzu örneği,  
5.Kamulaştırma haritası (3 adet),  
6.Parselleri kamulaştırılan ve kamulaştırılmayan  kısımların yüzölçümünü gösterir hesap cetvelleri,  
7.Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait; ölçü, hesap, kroki, koordinat çizelgeleri ve kamulaştırma haritası.  
   
14 Sınırlandırma Haritaları kontrol işlemi      
1.Taşınmaz malın tapu senedi veya tapu kaydı örneği,    
2.Yüklenici serbest çalışan harita ve kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi veya işin yapımına yetki veren vekaletname örneği, 3 İŞ GÜNÜ  
3.Kadastro Müdürlüklerinden alınan ve işin yapımında kullanılan belgelerin tahsilat makbuzu örneği, (En fazla 5 parsel için yapılan talep için bu süre geçerlidir. 5 parselden fazla her 5 parsel için 1 gün eklenir.)  
4.Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait; ölçü, hesap, kroki, koordinat çizelgeleri ve sınırlandırma haritası,    
5.Sınırlandırma işlemi ile ilgili belgeler; 2 takım ve dosya halinde Kadastro Müdürlüğüne verilir.    
     
15 Köy Yerleşim  Haritaları  Kontrol İşlemi   Her 10 parsel için 1  İŞ GÜNÜ(En fazla 1 Ay)  
1. Köy yerleşim yerin tespit komisyonu kararı, parselasyon planı ve yerleşim yeri haritalarının kesinleşme karar tarihleri ve valilik onaylı örnekleri.  
2. Düzenleme sahası içerisindeki taşınmaz malların tapu kayıt örneği.  
3. Yüklenici serbest çalışan harita kadastro mühendisinin iş yapım sözleşmesi örneği.  
4. Kadastro Müdürlüğünden alınan ve işin yapımında kullanılan belgelerin tahsilat makbuzu örneği.  
5. Yeni tesis edilen nirengi ve poligon noktalarına ait mevzuatta yer alan teknik belgeler.  
6. Köy yerleşim alanı sanırı krokisi (onaylı).  
7. Ada bölüm krokisi.  
8. Röleve ölçü krokileri.  
9. Parsel köşe noktalarının koordinat özet çizelgeleri.  
10. Yüzölçümü hesapları.  
11. Fen klasörü.  
12. Ayırma çapı.   
   
13. Pafta indeksi.  
14. Pafta (bir asıl bir de aslı niteliğinde olmak üzere iki takım kopyası.)  
15. Köy yerleşim haritasının üç takım ozalit kopyası.  
16. İşin yapım aşamalarını ve karşılaşılan durumlar ile çözümlerini anlatan teknik rapor.  
17. Fihrist.   
   
     
(*) Evrakların eksiksiz teslimi, incelenmesini takiben kendinden önce başvuru olması halinde randevu verilmesi için geçen zaman.  
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           (**) Bir taşınmaza ait işlemin; randevu saati itibariyle hazırlanmaya başlanmasından itibaren geçen zaman .  
                                                                                                                                                                                                                                                                           (***) İki taşınmaza ait işlemin randevu saati itibariyle hazırlanmaya başlanmasından itibaren geçen zaman.  
                                                                                                                                                                                                                                                                                          (****) Toplu yapı haricindeki binalara ait işlemin randevu saati itibariyle hazırlanmaya başlanmasından itibaren geçen zaman.  
   
    Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanamaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine  ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
                                                                                                   ……… Kadastro Müdürü    
İlk Müracaat Yeri           :İsim                               :Unvan                           :Adres                            :Tel.                               :Faks                             :e-Posta                         : İkinci Müracaat Yeri    :  ………  Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü                                                                      İsim                             :                                                                            Unvan                         :                                                                                       Adres                          :                                                                                 Tel.                             :                                                                                       Faks                           :                                                                                                 e-Posta                      :  
               
Sıra No   VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER      HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ   
1   Tapu ve Kadastro Birimlerinin mahkemelerin, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının ve ilgililerin talebi üzerine tapu kayıtlarını çıkarmak, eski yazılı olanlarını da yeni yazıya çevirmek 1-Dilekçe, 2- İlgilisinin veya yetkili temsilcisinin (vekil, veli, vasi, kayyım,yasal danışman) nüfus cüzdanı veya onaylı fotokopisi ve temsil belgesi, 3- istenilen tapu kaydının (eski yazılı ) aslı veya fotokopisi ya da tarihi ve numarası, 4 - tapu sahibiyle ilgisini kanıtlayan belge     20 Gün  
2   Tarihi değeri olan eski yazılı araştırmaya açık belgeleri, yurt içi ve yurt dışından gelen uzmanların ilmi çalışmalarına hazırlamak ve yardımcı olmak, sonuçlarını değerlendirmek 1 - Dilekçe     20 Gün  
               
               
               
               
    Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanamaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine  ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                                                                                                          Tapu Arşiv Dairesi Başkanı      
                                                                                                 ……… Kadastro Müdürü      
İlk Müracaat Yeri           :İsim                               :Unvan                           :Adres                            :Tel.                               :Faks                             :e-Posta                         : İkinci Müracaat Yeri    :  ………  Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü                                                                      İsim                             :                                                                            Unvan                         :                                                                                       Adres                          :                                                                                 Tel.                             :                                                                                       Faks                           :                                                                                                 e-Posta                      :    
         
         
         
                                                                                                     ……… Kadastro Müdürü    
    İlk Müracaat Yeri           :İsim                               :Unvan                           :Adres                            :Tel.                               :Faks                             :e-Posta                         : İkinci Müracaat Yeri    :  ………  Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü                                                                      İsim                             :                                                                            Unvan                         :                                                                                       Adres                          :                                                                                 Tel.                             :                                                                                       Faks                           :                                                                                                 e-Posta                      :  
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Mevzuat
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Açık Kapı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Bahçelievler Mah. Cumhuriyet Blv. Hükümet Konağı Kat:3 İncesu/KAYSERİ
03526913017
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız